onsdag 28 juli 2010

Vad är fegt, vad är mod?

lyssnar på first aid kit och har en tjock kofta på mig.
det regnar och är lite småkallt.
ont i kroppen har jag. speciellt axlarna.

beslut kan vara så väldigt svåra ibland.
åh jag tycker ofta det är så väldigt svårt att välja mellan de olika alternativ jag har.
jag är rädd för att gå miste om något. det kanske är fånigt, vad vet jag.
Men ibland blir det ju bara så fel och då mår man dåligt för det.
Ibland förstör jag faktiskt för mig själv också. Det vill jag inte göra mer.
Och ibland vet jag ju verkligen inte vad jag ska välja.
jag kanske har två olika alternativ och det ena känns mer tryggt och inte så krångligt, det andra där emot kanske är läskigt, jobbigt och kan gå hur fel som helst.
men ibland känner jag att jag måste chansa. Om jag verkligen verkligen inte vet så måste jag chansa. Måste kasta mig ut i det där läskiga, otrygga lite jobbiga. Det kanske kommer vara jobbigt men i slutändan kan det ju bli det bästa någonsin! Eller så blir det helt enkelt en flopp, men livet går ju faktiskt vidare efter det. Och förresten så har jag kommit på att det är mer spännande att chansa än att alltid välja det vanliga trygga alternativet. Då kanske livet bara blir helt tråkigt.

oj oj sådär positiv brukar jag då inte vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar