tisdag 15 mars 2011

Du håller mig i Din hand

ibland är man förvirrad. man gör saker man ångrar. ibland vet man inte om det man gjort borde ångras eller inte. då blir man förvirrad. så undrar man, vad tusan ska jag göra? ska jag gå dit eller dit?
Men.
man kanske inte klarar av det själv.
en film, den har ju en regissör. någon som fixar, säger att: nej det där blir inte bra, gör si och så istället.
Jag vill låta Gud vara min regissör. jag vet att han vill det bästa med mitt liv.
det är klart.. jag kan ju inte bara sitta still på en stol och vänta på att nåt ska hända. man måste ju gå också. resa sig upp och gå. Agera, så att säga.
Jag vet att om jag bara lägger allt i Guds händer kan jag känna att jag gör det rätta. Livet kommer fortfarande vara tufft ibland, men i slutändan vet jag att Gud har hand om mig.
Så Gud, visa mig vägen. jag vill gå på dina vägar. Säg till mig hur jag ska göra när jag är förvirrad. Var med mig varje dag. Hjälp mig med att ta beslut.
tack för allt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar