lördag 22 oktober 2011

Det är höst i vartenda löv

nu ska jag göra en lista. fast jag borde egentligen sova.

min bästa vän är josef.

när jag borstar tänderna borstar jag tio drag på varje tand, på alla sidor. det är inte lika långsamt och jobbigt som det låter!

när jag lagar mat är jag dålig på att samarbeta, men önskar att jag inte var det.

jag är rädd för att göra bort mig.

den värsta känslan är
väl kanske oro eller stress. man får ont i kroppen och mår dåligt av det. i alla fall för mycket av det.

den bästa känslan är nog kärleken. eftersom den föder så många andra bra känslor.

jag är bäst på att säga vad jag tycker kanske. Men det är ofta en nackdel, eftersom människor ofta inte kan acceptera det man tycker.

jag är sämst på att hinna med saker. känns det som ibland.

jag lyssnar på musik ibland. om jag känner för det. bra musik.

jag tycker om att känna mig fri.

kärlek är tålmodig och god. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den.

i somras plockade jag blåbär, solade, badade, cyklade till revsudden, åt paj...

sist jag grät var nog någon vecka sen. gråter ganska ofta. är nog ganska känslig. speciellt sent om kvällarna när jag är trött. haha. det är faktiskt en sorglig film på tvn så jag sitter till och med och smågråter just nu.

när jag vill tänka gör jag det liggandes i sängen eller på ett golv.

när jag bakar har jag oftast väldigt svårt att bestämma vad jag ska baka. men sen blir det oftast något gott när jag väl bestämt hah.

just nu tänker jag på den där filmen jag ser på. varför ska den vara så sorglig!? dumma bajs.

idag har jag varit hemma på förmiddagen. sparkat lite boll med min lillebror.

ikväll har jag varit på internationell afton som det heter. mat och desserter från olika länder. 22 nationaliteter var representerade. 

imorgon kommer jag
gå på gudstjänst. och kanske övningsköra.

min mobiltelefon är tråkig. gillar inte att smsa och sånt.

när jag vaknar på morgonen
tänker jag nästan alltid ''va? redan morgon?'' och för att få upp mig tröstar jag mig själv med att jag får sova på bussen, hehe.

om jag var ett djur skulle jag vara
en katt kanske. om man fick va en sån katt som bor i ett varmt kärleksfullt hem.

2 kommentarer:

  1. jag gillar din blogg. gillar att man känner igen sig i saker. så man liksom känner sig mänsklig. kramis. det blir gutt med england snart! viiiila och frid!

    SvaraRadera
  2. tack julia! gillar din också, även om du kanske inte skriver så ofta så är det alltid bra saker när du skriver!
    ja det ska bli rooligt, var så länge sen jag reste! kramis!

    SvaraRadera