lördag 31 december 2011

Frågor om året

Fem händelser som varit bra det här året?
1. Att det var snö i början av året. för det är ju så fint

2. Jag fyllde 18. Tror det är en bra grej? livet går framåt liksom. man får bli äldre.
3. Josef, han är alltid en bra sak.
4. Musiken har vart bra detta året. har upptäckt massa bra musik.
5. Att jag flyttade hem.
Fem händelser som varit sämst det här året?
1. Jag har haft ganska tråkigt.
2. Att jag har haft mycket halsbränna.
3. Att gå i skolan. Det kan verkligen suga ibland. speciellt eftersom jag måste gå upp så sjukt tidigt.
4. Min cykel blev stulen så nu har jag ingen egen.
5. Att Josef är bortrest nästan hela jullovet. hehe. kul för honom, tråkigt för mig.
Vad har du lärt dig i år? 
Jag har nog lärt mig ganska mycket faktiskt. Men det bästa jag lärt mig är nog; att man aldrig borde jämföra sig med andra. Att jämföra sig med andra leder aldrig till något bra. Antingen blir man översittare och ser ner på den man jämför sig med eller så känner man sig dålig för att man inte tycker man är lika bra. Och det är ju inte Pelles eller Bertas liv jag ska leva! Det är ju mitt. Varje människas väg är unik. så äre.
Vilka kläder har du använt mest? 
Det är nog visst den här rutiga klänningen:

vet inte riktigt varför, men förmodligen för att den är enkel och bekväm.
Vad har du mest lyssnat på för musik? 
More than this - Norah Jones
Turn me on - Norah Jones
Du gråter så store tåra - Ane Brun
The nearness of you - Ella Fitzgerald och Louis Armstrong
bra musik förstås. mycket gammal jazz. hela sommaren lyssnade jag ENBART på Norah Jones av någon anledning. det var fint. Låten med Ane Brun lyssnade jag nog femtio gånger i sträck på, för den är ju så hiiimla fin. Låten med Ella Fitzgerald och Louis Armstrong lyssnade jag på allra mest, och sjöng och spelade mycket också.

Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
Filmer har jag inte sett så många, men har börjat tycka om gamla filmer från den svart-vita tiden så att säga, och det är ju trevligt. Har tittat mycket på That 70's show. Family Guy är ju alltid kul också.
Vilka människor har du hängt mest med i år? 
Josef och mina småsyskon. hehe.
Vad är det bästa du har läst?
Läser typ aldrig böcker. Men gillar de här verserna som jag läst i Jesaja 43: När du går genom vatten ska jag vara med dig, och när du går genom strömmar ska de inte svepa över dig. Om du går genom eld kommer du inte att bränna dig, lågorna ska inte förtära dig. För jag är Herren din Gud...
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Var på puben. haha. det var inte så kul. ölkladdiga bänkar.
Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts med folk som jag gillar. men det är inte alltid det finns tid tyvärr :(
Favoritvideo i år?
asså jag vet inte men, den här är ju söt. gillar nästan alla såna videos.
Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Bjöd hem några på fika. sen spelade jag minigolf och åt pizza på kvällen.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
jag vet inte rikgtigt hehe. höga kjolar på sommaren och höga jeans på hösten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar