torsdag 29 april 2010

Afrika andra delen





hej. jag hatar att alltid ljuga om hur jag mår. jag vill vara ärlig. om någon frågar vill jag svara ärligt. men så kommer jag på att dom kanske inte ens bryr sig egentligen. då är det ju ingen mening med att man svarar ärligt. men jag ska nu svara ärligt på denna fråga. jag mår inte bra. jag mår dåligt. jag är stressad och arg. jag hatar skolan. det känns som att jag misslyckas med allt. jag känner mig ensam. jag känner mig osynlig och ignorerad. håller på att få ig i massa ämnen. jag är omotiverad och det mesta känns meningslöst. varför det känns så vet jag inte. jag vet inte det. kanske är jag omringad av människor som inte ser mig. jag förstår verkligen inte. verkligen inte. och jag tycker det är orättvist. men det finns de som har det värre. hejdå.

3 kommentarer:

  1. Adele. jag bryr mig om hur du mår. och det säger jag bara inte. kanske inte märks...
    den här meningslösheten, jag vet inte hur jag kan hjälpa (om man hjälper någon med det? kanske lät dumt), men predikaren i gamla testamentet kanske är något för dig att läsa. vet inte, men han som skriver ( tror det är salamo) känner väldigt mycket meningslöshet och skriver om det där. vill krama om dig. så kramar. massor.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår verkligen hur du känner. Jag bryr mig om dig, även att jag inte känner dig så väl. Du verkar vara en så fantastisk, härlig och äkta människa. Jag beundrar dig mycket att du ändå orkar gå till skolan fastän du mår dåligt. Kämpa på, och oroa dig inte för betygen, de går alltid att läsa upp. Det viktiga är att du får mvg i hälsa. Ta hand om dig, ber för dig. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej underbara Delen!

    Detta skriver jag helt ärligt, från hjärtat Jag tycker om dig. Jättejättejättemycket, och jag saknar dig. Hemskt mycket. Du är en av de finaste människorna jag vet, du är vacker och smart och du står för dina åsikter. Du kan sjunga och spela otroligt bra. Du är förstående och man kan lita på dig. Du är verkligen en jättebra människa. Jag tycker verkligen inte att du är en obetydlig och osynlig människa, kanske måste du själv förstå hur bra du är och ta den platsen du förtjänar.

    Jag förstår hur du känner med skolan, känner likadant. Det är verkligen svårt att bryta det mönstret när man väl påbörjat det, men du kan försöka. Se det positiva i saker, sök stöd hos oss, dina vänner. Prata med andra och försök att bearbeta det som hindrar dig från att vara bäst.

    Jag tror att det viktigaste i en sån här situation är att prata. Prata med människor du litar på och tycker om. Prata om dina känslor. Skriv ner känslor, få det ur dig.

    Om du behöver någon att prata med så finns jag alltid här för dig Delen! Skicka bara ett sms eller ring eller be mig att logga in på msn.

    Nu blev det väldigt långt, men aja!

    Du är värdefull och underbar och jag bryr mig om dig.
    Kom ihåg det!

    Din vän,
    Linn

    SvaraRadera