fredag 30 april 2010

Afrika nästa del





Ikväll var en trevlig ungdomskväll i Klippan. En man pratade och berättade om massa saker Gud har gjort i hans liv. Att han bestämde sig för att följa Jesus. Han hade hållt på med droger och mest bara festat. Men så bad han till Gud och gav honom sitt liv. Då började hans liv förändras. Han pratade mycket om att Gud gjorde så att han blev sig själv. Den han är skapad till att vara. Skapad av Gud. Och att Gud har en plan, om man väljer att följa Gud kommer ens liv att bli så mycket bättre. Ja det kommer faktiskt till och med bli så som det är meningen att det ska vara.
Du kan säga till Gud att du vill följa honom.
Bara säg det. Be en bön.
Han lyssnar verkligen. Sök honom så finner du honom.
Det är en sanning.
Jag vill vara mig själv den jag ska vara. Så var det lovsång. Det tycker jag om. Det handlar om Gud licksom. Sen var det femkamp och lekar. det var fint. Och det är så himla skönt med helg. Och jag tror jag älskar min säng. Den är så skön att sova i. mmmh. Godnatt.

2 kommentarer:

  1. är det du som fotograferar?
    jätte fina bilder!
    /amanda

    SvaraRadera
  2. ja det är jag, tack! :)

    SvaraRadera