tisdag 27 april 2010

Afrika första delen






Hej hej.
jag var ju i Afrika. I Etiopien.
Det var en bra resa. Vill åka till fler länder i Afrika.
man lärde sig en hel del. det var verkligen en upplevelse som man säger.
fick träffa vänliga människor.
såg fattigdom. var på barnhem för barn med HIV.
sjöng och gjorde draman. åt injera. med mera.
när vi skulle hem med flyget skulle vi mellanlanda i Istanbul.
Men jahapp. då hade det kommit en vulkan på Island.
ja det vet väl alla. så flyget var inställt. resan blev en vecka längre.
vi hittade en församling i stora feta Instanbul och dom fixade ställe att bo åt oss.
Människor som visar Guds kärlek. det är underbart tycker jag.
generositet. hjälpsamhet.
vardagspoesi.
Sen efter några dagar i Istanbul bestämde vi för att ta en buss till hem.
Vi hittade en till Sofia, Bulgarien med exakt 10 platser. och vi var exakt 10 personer.
När vi kom till Sofia visste vi inte ens om det gick någon mer buss vidare till Hamburg.
Förklarar snart varför vi skulle till Hamburg.
det fanns tre bussbolag som körde till Hamburg. Ett av dom hade 12 lediga platser.
tack Gud. så vi åkte. Genom massa länder. 50 timmar buss sammanlagt tror jag.
I hamburg finns en församling och dit skulle några Rocknebyare på koferense eller vad det heter.
så vi kunde åka hem med dom. så det blev 3 dagar i tyskland också. det var bara roligt.
Ni må tro att det var hemskt skönt att komma hem sen.
Ni får ursäkta att jag skrev på ett ganska tråkigt sätt men jag är lite trött.
Jag orkar inte lägga upp alla bilder på samma gång. men några.
enjoy.

2 kommentarer:

  1. Ganghstabrother nr.1 a.k.a Tanja28 april 2010 kl. 16:01

    Vad skönt att du är hemma igen min kära vän! :D <3 älskar dig! jag fick ett sms av dig där det stod att du var fast i Istanbul, p.g.a vulkanen (jag gissade på att du hade skickat fel :P ^^)... men nu är du hemma och vad skönt att det var en upplevelse! VAD KUL ATT DU HADE KUL!! :D :D <3
    Best wishes,xxx

    With love,
    Tanja

    SvaraRadera
  2. Hahahah vilket roligt namn! aka tanja. haha du är den roligaste jag vet tanja! och det är faktiskt sant!
    jag tycker också de e skönt å va hemma!
    Best wishes också! hahaha.
    Sicearly you beloved gangstabrotha.
    xo xo ma bro. hahah :)
    vi måte ses snart! kram!

    SvaraRadera