måndag 27 september 2010

Det vore till och med bättre att sitta i ett skafferi och läsa en tidning hela dagarna

såhär är det med mitt humör. att ena dagen är allt toppen och fint men sen dagen efter vill jag bara spy ner allt och alla. hormoner? ja, det är ju det man skyller på. Men vet du vad, att jag har så länge jag kan minnas haft mycket humörsvägningar. Så inga hormoner här inte. Eller kanske. men skit i det!!
Jag tänkte i alla fall på att skillnaden från en dag till en annan kan vara så himla stor. Idag var en så dålig dag så jag kan inte ens minnas att det funnits bra dagar. ungefär. nästan. Jag minns i alla fall inte det goda humöret jag hade igår. och det är ju lite små-knäppt så där.
Och vad beror det på då? Vad är det som får humöret att skifta? - massa saker förstås. Miljöombyte, stress, för lite sömn, dåliga matvanor, vilka personer man är omringad av, skolans press och krav, osv. Det är inte alltid saker man kan kontrollera och styra över. Man kan ju te.x inte alltid bestämma vilka människor man ska vara omkring. Man önskar ju att man bara kunde få vara med sådana som får en att må bra och känna sig älskad. men så är det inte alltid.

tänk om allt bara kunde vara lite ljusare och lättare och finare och någon annanstans än här. 

jag vet inte riktigt vad jag ville komma fram till. Jag grubblar väl bara, som vanligt.

blä. fy vad jag vill bort från den här tiden. jag vill inte, vill inte, vill inte, vara här och nu.
jag tycker inte om det här. jag vill att det ska vara annorlunda.
ni kanske älskar det, inte jag. nej nej nej. kan det inte räcka nu? åh.

godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar