tisdag 7 juni 2011

En fin resa

hej!
idag har jag kommit hem från Lettland! jag var där med några vänner till en stad som heter Smiltene. Det var en himla fin resa asså. jag gillade det. ibland glömmer jag hur kul det är att komma till en ny spännande plats. Men nu blev jag påmind och sugen på att resa mera, mycket mera. åka iväg efter studenten i ett år eller så. kanske jag ångrar mig. kanske inte. vem vet. Gud vet.
det vi gjorde var i alla fall att hälsa på en kyrka där. vi umgicks framförallt mycket med ungdomarna. en dag var vi i en stad och kollade runt i ett gammalt slott! en annan dag var vi i en by på landet, där de hade samlat några familjer, med olika bakgrunder, det var ganska fattigt. så hade en kyrka startat ett dagis där för det var så många barn där. vi var där hela dagen och lekte och åt med dom. det var mycket trevligt tycker jag! En dag kom kyrkans alla ungdomar till lägenheten där vi bodde och lagade potatisplättar till oss. Först skalade de typ hundra potatisar i en timme, sen revs potatisen i mindre bitar i en timme, och sen stekte dom alla i en timme. :) det var gott. efter maten åt vi tårta och lekte massa lekar.
sen så hände det förstås massa andra grejer också men lite svårt att berätta allt liksom. sammanfattningen är i alla fall att det var en himla härlig resa och jag vill gärna åka tillbaka dit! härliga människor och fint och mysigt och allt!
här kommer lite bilder:

byggnaden där lägenheten vi tjejer bodde i. 
 Noomi och varghunden Kip.
 Hela gänget.
 i slottet.
 potatiskvällen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar