söndag 12 juni 2011

You on my mind

hej hej
är trött. trött trött. har varit med josef denna dagen också. det var trevligt förstås.
jag är tacksam till Gud. Han ger oss så mycket. ibland blir jag så blind, ser inte att livet är så gott. inte alltid lätt, men tänk.. jag har aldrig i mitt liv gått en dag utan mat. aldrig en dag utan kläder att ha på mig, aldrig en dag utan värme. Men, sen undrar jag ibland.. skulle jag ändå kunna ses som fattig? beror verkligen fattigdomen på vem man jämför med? det borde den inte göra tycker jag. om alla andra jag kände hade en super ny flashig mobiltelefon, men inte jag hade råd med det, skulle jag då vara fattig? Nej. Det skulle ju snarare vara synen på fattigdom som var felvriden.
Fattigdom är något annat. Bara för att jag inte har råd med en cykel är jag ju inte fattig. även om jag får för  mig det ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar