söndag 11 september 2011

Honom jag prisar

blä. hatar verkligen att jämföra mig med andra.
Det kommer verkligen inget gott ur det. antingen blir man stolt och känner sig överlägsen den man jämfört sig med, eller så blir man ledsen och känner sig dålig. Men jag kan tycka att det är så svårt att låta bli! Men jag undrar varför? varför så svårt....

och tack och lov att Gud inte är som människor. Han är ju inte det. människor är inte alltid goda, och dom blir ibland på dålig humör och kan ljuga och sånt, ja ni vet. Men inte Gud. Han är alltid på gott humör. hur fantastiskt? Han är alltid god. och han ljuger verkligen inte, skulle aldrig göra. han skulle aldrig vara bitter och dömande. medan vi människor ibland kan vara snabba att döma och långsamma att förlåta. jag vill bli mer lik sådan som Gud är. det är ju mycket, mycket bättre. 

jaja. för övrigt är jag typ sjuk. det är inte så skönt. hoppas det går över fort. tror jag stannar hemma imorgon.
hej svej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar