söndag 24 juli 2011

Ljuset vinner alltid

det är fortfarande sommarlov. det tackar jag för. jag har inte så stor koll på dagarna, men idag var det i alla fall söndag. jag har varit i kyrkan, och också plockat blåbär. jag tycker blåbär är gott och vill plocka så mycket som det bara går.

jag känner mig ganska tom på saker att säga, så jag kommer nog inte på nåt mer.
men en sak kan jag säga dig. Jag hoppas att du vänder dig till Gud. jag förstår att det kan låta konstigt i dina öron. ''vända mig till Gud? '' Men vet du att Gud är kärleken? Hos honom finns den perfekta kärleken. Kärleken är motsatsen till rädsla. Såhär står det på ett ställe i bibeln: Kärlek och rädsla hör inte ihop, för den verkliga kärleken driver bort all rädsla. Rädsla hör ihop med tanken på straff, och den som fortfarande är rädd är inte fylld med Guds kärlek.
så klart är det svårt att aldrig vara rädd. Men be bara Gud fylla dig med sin kärlek så måste rädslan gå. Där Guds kärlek är, där finns ingen plats för rädsla.
Om man tänder lampan i ett mörkt rum, då blir det inte som en kamp mellan ljuset och mörkret. nej ljuset trycker undan mörkret. likadant är det med Guds kärlek, den trycker undan rädsla.
oj jag kanske inte var så tom på ord trots allt. 

Godnatt Guds skatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar