måndag 1 november 2010

Jag bara drömmer

igår var jag på Kalmar slott. På kvällen, med Tanja. Det var mörkt och så.
på tal om.. blåbär.
men det var roligt. intressant att få höra när allt byggdes och så där.
när jag blir stor vill jag faktiskt ha ett gammalt hus. om jag får välja.
vita väggar och tre meter från golv till tak. byggt innan 1910. 
och en stor flygel i vardagsrummet.
haha, vadå, jag får väl drömma lite i alla fall?

gamla byggnader intresserar mig faktiskt. det kanske vore något att vara expert på. kanske inte så nödvändigt, men trevligt. ursäkta mitt struntprat.
eller nej förresten. jag ber inte alls om ursäkt.
tack och hej leverpastej
sov gott

2 kommentarer:

  1. vi läser mycket arkitektur på kulturhistorian, det är fett intressant :D :D :D

    SvaraRadera
  2. jag brukar också drömma sådär. och att kunna vara expert på gamla byggnader skulle vara intressant.
    kram.

    SvaraRadera