torsdag 24 december 2009

Nu är julen slut


hej hej hej.
det är julafton idag.
kalle anka har varit, kan du vissla Johanna(älskardettt) har varit,
julmaten har varit, paketen har öppnats.

ska man vara ärlig eller inte kan man undra ibland.
har hört att det är fel att vara för ärlig. men jag vet faktiskt inte..
väljer att vara ärlig, trots att ingen har bett om det..
jag tycker nog inte julen är lika kul längre.
idag var den iaf inte det.
mest ganska långtråkig.
och jag måste lära mig att det handlar inte om julklapparna.
käre tid det borde man ju ha lärt sig för längesen.

vi firar ju att Jesus har fötts.
det viktiga är väl inte just att han föddes.
eller det är ju förstås också viktigt. Hela allt med Jesus är viktigt.
men att han levde och dog för oss, det är ganska stort. väldigt stort.
så han föddes för att leva ett perfekt liv så att vi skulle kunna tro på honom och få evigt liv.
för endel låter det ganska konstigt/galet/stört ? vad vet jag?
men det är sanningen.
Och jag har sagt det förr men det är nog den största sanningen jag vet;
Det finns inget bättre än att lära känna Jesus.
Det kommer definitivt att förändra ditt liv.

åh jag är så sömnig.
tror jag ska äta lite brieost. mums.
peace out on CHRISTmas eve.

2 kommentarer: