onsdag 23 december 2009

Dan före dopparedan


ville bara säga att man kan kommentera min blogg nu.
det gick inte innan.
now you know.


tänkte på.

att bara för att du är lite äldre än mig, (vem du än är)

och jag bara är en liten 16-åring.
bara för det så betyder inte det att du är massa smartare och mognare.
du kanske är mer livserfaren och allmänbildad.
men du kan fortfarande var tjugo gånger mindre mogen.
hatar när vuxna ska trycka ner fina ungdomar.

det spelar ingen roll att du har hunnit gå igenom fler saker i ditt liv,
jag kanske har levt hälften så länge men ändå gått igenom saker som du inte ens kan förstå.
kanske. vad vet du?
inte ens om du är ett år äldre ska du trycka ner mig.
men samtidigt ska jag respektera dig.
och du ska respektera mig.

så hjälp varandra med det.
tack.
hejsvej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar