söndag 13 december 2009

Yä och Nä


(Konstig bild på lite snö som kommit, heeeeh)
just nu tänker jag:

Jag vill flytta hemifrån, NU.

jag vill bort från all stress och press.
jag önskar att jag inte behövde ta nåt ansvar.
önskar att jag hade någon med mig hela tiden som gjorde det åt mig.
jag orkar inte hålla koll på saker.
tråkigt. jobbigt.
och jag orkar inte bli arg.
och jag orkar inte vara sådan som jag inte vill vara men ändå är.

dagen har varit bra iallafall.
förutom att jag har känt mig som i vägen.
förstår du vad jag menar?
typ. jobbig och äcklig. och bara ett irritationsobjekt.

dagen var: gudstjänst(gillas), ätit knäck i emmas fina hem
och missonsskola.

snart jullov. Hurra! hoppas jag.
hoppas jag är frisk. Har känts bra idag.
godnatt.

1 kommentar:

  1. Jag känner inte dig men jag känner Miranda Digréus och klickade på en länk hit som ligger på hennes blogg. Ville bara säga att jag känner igen mig. Bra skrivet! Så där är livet ibland... Antar att du är en person som vill göra bra ifrån dig, tar ansvar, har mycket på gång och har svårt att säga nej till roliga saker... sån är jag och jag känner som du ibland. Vill bara peppa dig och säga att Gud vill att vi ska vila lite ibland, trots att det innebär att vi måste säga nej till viktiga, nyttiga och roliga grejer. Jag önskar dig all välsignelse och frid nu över julhelgen. Kram

    SvaraRadera