söndag 23 maj 2010

Lev livet med Jesus



denna dag har jag varit på gudstjänst. lovsjungt.
sedan har jag umgåtts med fina Josef.
efter det var det missionsskola hos Markus och Ellen.
vi pratade om folk som blir förföljda pågrund av deras tro.
ungefär 100 miljoner kristna blir förföljda i världen.
det mest utsatta land är Nord Korea.
Trots att det är förföljelse och diskriminering
av kristna i många länder,

så fortsätter fler folk att börja tro på Jesus.
Gud är så mycket starkare och större än oss människor.
starkare än allt annat.
För den som älskar Gud samverkar allt till det bästa.

snart är det SOMMARLOV.
ni kan inte förstå hur jag längtar. helt enormt.
jag vill göra roliga saker hela tiden.
umgås hela tiden. aldrig vara ensam. men det är jag ej.
hej svej.

2 kommentarer:

  1. fina bilder den senaste tiden. typ somriga. med
    ljus och motiv och så.
    kram :)

    SvaraRadera