söndag 2 januari 2011

Mitt 2010 i bilder

Januari
i början av året hade jag långt vågigt hår och lugg































Världen var snötäckt. eller. iallafall landet.




















Åkte lite spark.

























Februari
Vi hade auktion och loppis i klippan. efteråt lekte vi med istappar.
























Var lite med Tanja.
























Mars
Snön smälte tydligen i mars.
























April
Jag åkte till Afrika! Etiopien närmare bestämt.



















Jag har ungefär en miljon bilder från den resan känns det som. så ska förstås inte visa alla. Här är på guesthouset iallafall.
























Vi träffade många barn.
























När vi skulle åka hem hade det varit vulkan utbrott på Island, så nästan alla flyg var inställda. Vi var fast i Istanbul. man blev lagom uttråkad efter så lång tid på flygplatsen, så vi spelade och sjöng lite.
























Vi hittade boende i Istanbul och några dagar senare bestämde vi oss mitt i natten att ta en buss genom Europa hem. Det var en galen resa minnsann.
























Maj
Jag lekte med Anna och Linn.





















Våren kom till sist. och du må tro att man var lycklig över att se solen igen.
























Jag fick tydligen glasögon. känns som att jag haft dom forever typ.
































                                               
Juni
Nu var sommaren nära. världen blev grön och solig igen. och det här är Lovisa på en picknick.


























Min kära barndomsvän Nathalie tog studenten. åren går fort alltså.

















Mitt efterlängtade sommarlov var äntligen här, och fy vad jag var glad för det.































                                  

Vi hade läger med församlingen och det var ett par varma, varma dagar.
























Juli
Mitt hår var galet långt.































                                                           

Jag träffade Tanja och vi åt ungefär tusen jordgubbar eller nåt.
























Fritz tyckte också att det var ökenvarmt.
























Jag åkte på semester i husvagn med min familj och det var najs.





















Jag hade sommarfräknar förstås. Det gör ju liksom till.

































Augusti
Augusti kom och jag åt glass med blåbär på.




















Jag skaffade en ny kamera och det kändes förstås kul.





















Jag fyllde 17 långa år.





















Jag klippte av mitt långa hår. bara för att liksom.































                                                

Julia och jag flyttade in i en studentlägenhet i Oskarshamn, där vi pluggar musik.





















September 
Det blev kallare ute så jag stannade inne och spelade gitarr.





















Min lilla lillasyster var söt som vanligt.





















Jag åt tydligen jätte mycket pannkakor.





















Mitt hår var typ, blont? eller nåt.































                                                

Var på tjejfest och åt goda cupcakes och sånt där.





















Oktober 
Jag plockade svamp med min familj.





















Världen blev gul, täckt av löv.





















Jag åt upp alla blåbären från sommaren.





















November 
Jag träffade Tanja och vi hade roligt minsann.





















Nu var håret oranget typ.































                                               

Umgicks lite med Lovisa och Patricia.































Plötsligt kom snön!





















December 
Första advent och dags att ta fram julpynt.





















Det var dags för julcafé och sånt.





















Var på Tanjas födelsedagskalas.




















Julafton kom till sist.





















Nyårsafton likaså, och då vart året slut.























2010 var ett okej år. Kanske inte kommer minnas det som så bra. Hoppas detta året blir bättre, gladare, friare och ledigare.

2 kommentarer: