onsdag 19 januari 2011

Slappna av


En väska som jag köpte på kupan för 10 kr. äkta skinn tydligen. (fancy!!!) hehehe skoja. 

hejsan svejsan.
ännu en vanlig dag. en långtråkig dag.
hade bara två lektioner.
kan inte komma på något vettigt att skriva.
jag är väl för trött.
fast det var en sak jag har tänkt på..

jag tycker det är konstigt när någon kallar sig själv för perfektionist.
varför det liksom? varför ska man sträva efter något så ouppnåeligt?
enda anledningen till att man kallar sig själv perfektionist är ju för att man vill framstå som en person som alltid gör allt på allra bästa sätt, det vill säga ''perfekt''. man vill få sig själv att framstå som en ''perfekt'' person.
det jag menar är inte att du ska bli ledsen och känna dig dum om du har kallat dig själv perfektionist.
Det jag vill säga är bara att du kan slappna av. Du behöver inte försöka framstå som bäst på allt. För det är du inte. haha. ledsen att behöva säga det.
alla är ju bra på olika saker. förstås. det har du säkert hört förut. 
På sätt och vis är du redan perfekt som du är. perfekt skapad till den du är.
underbar och älskad.
så slappna av.

hoppas inte det var rörigt och förvirrande. och hoppas framför allt att jag inte lät som värsta besserwisser personen som bara: bla bla bla jag vet allt bla bla bla.
jag bara skrev det som var på mitt hjärta, så det så.

imorgon ska jag hem. det ska bli skönt. men det ska inte bli skönt med skola.

tack och hej, ha det bra.

2 kommentarer:

  1. ojojojoj dör lite. fyyy vilken snygg väska!!!! 10 kr är ju kapet. grattis till kapet :)

    SvaraRadera
  2. ja det var väldans billigt (: tack tack hah.

    SvaraRadera