måndag 2 augusti 2010

Ät spenat så blir du stark



idag åt jag en låång frukost.
sen bakade jag äckliga kakor.
sen gjorde jag en jätte god spenatsoppa.

här är receptet:
till två portioner. tina upp fryst spenat först, typ 250 g.
hacka en gul lök, selleri och två potatisar. koka i en halvliter vatten tillsammans med ett lagerblad och en hönsbuljong tärning i ca 15 min. Ha sedan i spenaten och typ 50 g cream cheese med vitlökssmak. låt det koka upp. ha i salt och peppar, smaka hur mycket. enkelt som atttans och gott också. gillar man soppa så är det bra. och jag gillar soppa mycket.

heeeeejdå

1 kommentar:

  1. Va bra att jag kan vara bra till något :)
    Jag kan inte skriva så mycket, för jag bor inte hemma nu på sommaren.
    Kände att jag behövde skriva idag bara ;) Jag har det bra. Önskar att det kunde vara såhär svalt som det är nu och 25 grader i vattnet samtidigt... Ha det bra Adele. Du är så bra

    SvaraRadera