torsdag 26 augusti 2010

Om att tro på varandra

Jag önskar att alla kunde få ha självförtroende.

Vissa får ju i sig massa självförtroende hela livet. Man kan få det genom att man har andra runt omkring sig som tror på en, genom komplimanger och annat. Det kan leda till att man blir kaxig förstås, till att man tror att man är mycket bättre än någon annan. Så vill väl ingen att det ska vara.

Det kan ju vara svårt att få självförtroende. Vart får man det ifrån licksom? jag vet inte, men jag antar att det är från varandra.
Om någon annan tror på dig så är det väl lättare för dig att också göra det.

En del människor och familjer är väldigt bra på att tro på varandra. Det är hemskt bra.
För man klarar det inte själv. det är svårt att vara ensam.

Så det som jag vill säga är detta: snälla tro på varandra, uppmuntra varandra, älska varandra, acceptera varandra, hjälp varandra när saker blir fel. Alla behöver vi stöd, vi klarar inte av att göra allt själva. Ingen vill vara ensam. det tror jag i alla fall att ingen vill.

tillsammans kan vi göra stora fina saker. det tror jag i alla fall att vi kan.
men en person, ensam, kan också uppnå stora saker, men då behöver man någon som tror på en, framförallt en själv.

jag vill tro på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar