fredag 27 augusti 2010

Det är ett fritt land



denna dagen har det förstås varit skola. det var många lektioner inpressade på en dag må jag säga. på bussen lekte jag och josef den där leken när den ena personen ska tänka på en person, den andra ska då fråga ja och nej frågor tills den får reda på vem den andre personen tänker på. eh, bra förklarat, nja. i alla fall.. man hade högst 20 frågor på sig. Det visade sig att jag var jätte bra på den leken, värsta tankeläsarnnn typ. det var kul typ.

jag har ju åkt en timmes buss till och från skolan i ett år nu plus lite till kanske då. två timmar om dagen alltså. Men nu är det snart slut på det.
Det är roligt ibland på bussen när det blir lite fullt sådär och folk får börja fråga: 'Får jag sitta här?'' Så får man sitta bredvid en främling. Det är så roligt för det är en kvinna i bussen som alltid utbrister: ''Jaa, det är klart du får sitta bredvid mig. Du behöver inte ens fråga. Det är ett fritt land. '' Ibland förklarar hon till och med ännu mer. ja, jag tyckte det var roligt.

ikväll ska jag se på film och käka godis med lovisa. ska bli trevligt.
ciao ciao /Adele

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar