onsdag 10 februari 2010

Godnatt världen, vilket disco ni har

jag måste berätta om vad min dumma katt gjorde.
Ja, idag var han faktiskt dum.
han gick in i tvättstugan som ligger bredvid mitt rum.
Där hittade han en mus.
Han käkade upp musens huvud och sen drog han in resten
av musen in i mitt rum. ÅH!
Jag försökte schasa ut honom men han vägrade.
Så mamma fick ta ut katten och musen.
Och vet ni vad, jag trodde faktiskt inte att jag var så rädd för sånt.
men mitt hjärta började slå fortare, jag svettades och fick panik!
käre tid. så rädd för ett dött litet djur.
usch. jag blir nervös när jag tänker på den.
undra varför.

jag tänkte på nåt annat idag.
tänkte på att ingen är som du.
ingen är som du.
och nej, det är inte bara en stor fet klysha.
det är fett sant.
Du är unik, som man säger.
tänk dig en vän som du har som du verkligen tycker om.
om du blir av med den vännen på nåt sätt tänker du väl inte såhär;
''ja ja ja det gör inget, jag kan skaffa en ny likadan, lika bra kompis. ''
neeej för det finns ju ingen annan som den förra kompisen!
okej lite dåligt förklarat kanske. hoppas ni fattar iaf.
poängen jag har är väl kanske att du är unik och alltid speciell för någon.

nu borde jag sova.
att sova är såååå skönt.
om det är bra sömn.
godnatt.du är fin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar