onsdag 24 februari 2010

Krakel spektakel, vad tänker du på?


jag tänkte på. en sak.
jo. nu på denna vintern. som verkligen är en vinter.
då tänker jag att: Åh, jag vill bara ha sommar.
Kan jag inte uppskatta den fina snön?
jag håller mig inne varje dag.
När jag var yngre sprang jag ut jätte lycklig så fort den första snön föll.
Men inte nu längre. Nu känns det bara jobbigt.
Kära nån. Varför har jag blivit så lat?
jag skyller väl på åldern jag är i.
På att denna åldern gör mig helt rubbad.
Kanske.

Men jag mår bra. Tro mig.
Det gör jag.
Jag är på toppen av bergochdalbanan just nu.
Fräscht.

Jag känner för att skriva ett långt, långt inlägg.
Och jag känner inte för att gå och lägga mig.
Jag känner för att skratta och vara knasig.
Och allt möjligt.

Åh. jag önskar att jag hade en Krakel Spektakel bok i närheten.
Men nej. nu ska jag sova. godnatt igen (!?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar