onsdag 27 januari 2010

Men den har glädje i sanningen


jag vill just nu:
  • ligga under täcket
  • äta glass och banankaka
  • färga mitt hår
  • inte vara ensam
  • sova länge (men så blir det aldrig)
  • vara glad
  • inte ha ont i huvudet
  • känna mig fin
  • dricka te
  • sjunga lite
  • ligga på golvet
  • ha mer pengar till resor
  • måla
  • ha roligt
  • vara med någon som vill vara med mig
  • ha sommar sommar sommar, åh kära nån
det är väldigt ensamt att vara ensam
och ensam är inte stark
hur kan man känna sig ensam när folk är runt omkring en?
och väljer man det själv?

Man kan tänka tillbaka på saker och sakna det man hade.
Men så kanske man inser ibland, att man inte alls hade det man saknar.
Man kanske saknar något som inte funnits.
Men jag saknar mycket ändå.
Man vet väl inte vad man har.

varför känns det som att jag har försökt en miljon gånger,
och misslyckats om och om igen?
jag faller alltid.
faller
faller
faller.
Men det är lugnt.
never mind.
jag är en skugga.

4 kommentarer:

  1. se på mig nu, vad tycker du?
    ensam är stark, vilket jävla skitsnack
    självdestruktiv, allting har sitt pris
    ingen lever ditt liv och luften är fri

    allting är upp till dig ,du är gammal nog
    att ta egna beslut som att göra slut
    jag trotsa min kärlek och lämnade allt
    var kall som en isbit för ensam var stark


    markus krunegård, fint tycker jag :)
    du är inte ensam delen! vi finns här, du har våra nummer! ring! du är asfin, glöm inte det! du ska ju inte gå och må dåligt! fy!
    "if you feel left out, jump in!" sa en vis människa till mig! do it :)

    xx

    SvaraRadera
  2. tack linn för att du är snäll och bryr dig om andra människor! det är en bra egenskap ska du veta!
    Jag tycker faktiskt om markus krunegård. lyssnar kanske inte asmycket på honom men har ändå alltid gillat honom (:
    vill verkligen träffa er snart :( tänker ofta på hur roligt vi hade det i skolan och önskar jag hade det så kul nu med. men jaa. det finns ju inga andra som är som ni förstås (: det är ju ganska coolt iofs.åhå önskar vi fotfaande gick i samma klass :( aja. kram!!

    SvaraRadera
  3. ja, vi måste ses snart! det är så synd att du inte bor närmare, för jag vill träffa dig oftare! bajs asso!
    truddelipluttsnuttekluttputt!
    igår pratade vi om den där gången när tanja spillde blåbärspaj på annas terass, det var fun! :D

    SvaraRadera
  4. jaa totalt!
    hahaa den gången hade jag glömt! men nu minns jag. haha det var redit skoj.
    jag brukar tänka på er i skolan när jag säger fs, duvet fs= fett störigt xD det är roligt tycker jag! kram

    SvaraRadera